Gode råd til dig, der vil være virksomhedsejer

virksomhedsejer

1 år siden |  0 comments  |  Forretning

Som virksomhedsejer er der mange ting, du skal holde styr på. Du skal holde styr på driften i virksomheden, og du skal holde styr på de ansatte – hvis du skal have sådan nogle. Inden du tager springet og starter din egen virksomhed, skal du træffe en masse valg og sikre dig en masse ting. Du skal selvfølgelig registrere din virksomhed, ligesom du skal være sikker på, at du har økonomi til at drive en virksomhed. Du skal finde et passende navn og lave et logo, og du skal lave en forretningsplan. Disse ting har du med garanti hørt før – og derfor har du selvsagt allerede truffet en masse valg. Når det grundlæggende er på plads, kan du begynde at tænke over de mindre ting. De mindre ting – som også er vigtige. Her får du tre gode råd, der kan gøre livet som virksomhedsejer nemmere for dig.

Timeregistrering


Hvis du vil have ansatte i din virksomhed, kan det være en god ide at bruge et timeregistreringssystem til registrering af timer. Det vil lette papirarbejdet for dig – ligesom dine ansatte nemt og enkelt vil kunne tilgå systemet. Der findes mange af sådanne systemer på markedet, og mange af dem kan bruges til mere end blot timeregistrering. Du kan eksempelvis finde systemer, der kan registrer kørsel og synkronisere kunder og fakturaer. Dog afhænger behovet for sådan et system meget af størrelsen på din virksomhed.

Spar tid: Få kontorartikler leveret til døren


Som virksomhedsejer får du nok at se til. Du vil opleve, at du kommer til at arbejde rigtig meget for at få din virksomhed på benene. Derfor er det en god ide at spare tid, hvor du kan. Det virker måske simpelt, men du kan for eksempel spare meget dyrebar tid ved at bestille de ting, du skal bruge, over internettet. På den måde skal du kun bruge den tid, det tager at klikke et par gange, frem for den tid det tager at suse frem og tilbage mellem flere forskellige butikker. Kontorartikler er for eksempel noget, du med garanti vil få brug for – så i stedet for at bruge tid på at suse rundt i butikker for at finde, hvad du skal bruge, kan du klikke ind på justmore.dk og bestille kontorartiklerne direkte til din dør.

Kontraktstyring


Forhåbentlig får du stablet en succesfuld virksomhed på benene – en virksomhed med mange forskellige kunder og kontrakter. Hvis det er tilfældet, vil du højst sandsynlig komme til at mangle overblik. Du vil komme til at mangle overblik over kontrakterne og over, hvilke aftaler der er indgået med hvem – og hvornår de udløber. Hvis du mister overblikket, kan det blive dyrt. Du vil miste kunder og dyrebare aftaler; din succes kan faktisk blive din virksomheds død. For at undgå dette kan det være en god ide at bruge et kontraktstyringssystem, som kan hjælpe dig med at holde overblikket. Hvis du er på udkig efter et sådant system, så klik her og se, hvad et kontraktstyringssystem kan gøre for din virksomhed.

EFTERLAD EN KOMMENTAR :

RELATEREDE ARTIKLER :

Sådan får du mest muligt ud af dine skraldespandsposer til kontoret

Det virker måske som en hel simpel problemstillingen fra hverdagen, men det er faktisk vigtigt at tage stilling til affald og skrald på arbejdspladsen. Det er et sted hvor vi selv, sammen med mange andre mennesker, bruger en stor del af vores tid og...

Read More...

Vær opmærksom på, hvem du hyrer til en fliserens

Står du og har brug for at få lavet en fliserens? Så skal du huske at holde øje med misledende priser. Dette er nemlig et stort problem i mange brancher. Især i håndværkerbranchen er der store problemer med, at firmaer ikke opgiver den faktiske pris,...

Read More...

Brugte kontormøbler er i høj kurs

Når du vil anskaffe dig nye møbler, så kan det ofte ende med at blive en meget dyr fornøjelse. Men de seneste år er det blevet mere og mere almindeligt, at folk køber deres møbler brugt på blandt andet videresalgssider på internettet. Her kan der for...

Read More...