Genvind styrke efter en sportsskade

Vi kender det alle. Vi løber, spiller fodbold eller noget helt tredje og lige pludselig, så er den der. Den pludselige sportsskade. Ikke bare et irritationsmoment i sekundet, men i mange tilfælde holder det os ude af sportens verden i længere tid end ønsket. Derfor kommer Klemens.dk nu med en række råd, som er værd at tage med, for at du genvinder din sportslige styrke efter en skade – sådan så du kommer tilbage i den helt rigtige form.

Genoptræningsudstyr til din sportsskade

Der findes mange forskellige typer af sportsskader, hvorfor genoptræningen kan være forskellig fra skade til skade. Har du f.eks. fået en knæskade, kan det holde dig ude fra din sport i meget lang tid. Her findes der behandlingsmetoder som f.eks. R.I.C.E. Ellers har virksomheden ProSeries for nyligt designet en ispose, der hjælper knæet enormt meget. Det lindrer smerten i knæet med is, som er omkring hele knæet. Dette er især godt til korsbånd- og ledbåndsskader. Produktet hjælper ligeledes med bevægeligheden, samtidig med det styrker din rehabilitering, så du hurtigere kan komme tilbage i din sportsverden. Se produktet til knæskader lige her.

Den rigtige behandling af skaden

Om din skade er koncentreret ved knæet, ryggen eller et helt tredje sted, bør genoptræningsudstyret helt sikkert kombineres med en omgang fysioterapi. Fysioterapi behandler ikke kun smerterne, men hjælper også gennem øvelser med at genopbygge kroppens funktionalitet. På den måde kommer du i kombination med forskellige øvelser og udstyr hurtigst tilbage i balance.

Hos IBC Fysioterapi som netop behandler disse områder, har de et bredt fokus, hvor de selv skriver på deres side; “Fysioterapi kan være belejligt for mennesker i alle aldre med en bred række af sundhedsmæssige tilstande, eksempelvis ved skader i knogler, led eller væv. Herunder kunne det være ved smerter i ryggen, nakken eller skuldrene og sportsskader. Ligeledes kunne det være ved nerveskader eller hjerte og cirkulation.

Overordnede råd

Da skaderne og behandlinger kan være meget forskellige, er det af samme grund svært at komme med råd til det hele i et. Men som udgangspunkt er det vigtigt hele tiden at sørge for at rehabilitere ordentligt og undgå dumme skader.

Skulle du få en skade, er det vigtigt, du hurtigst søger behandling og får det rette udstyr. På den måde kommer du hurtigst tilbage igen til sporten.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.